2003

 

communicatie van project Praktijkcijfers, in opdracht van Schepers Adviseurs

"Met een onconventionele stijl recht op het doel af. Meer dan voortreffelijk!!" Maarten Vrolijk, projectleider Praktijkcijfers

Groepsfoto van alle deelnemers

Het slotevenement

Praktijknieuws 24
De laatste nieuwsbrief van Praktijkcijfers
De website
De website van Praktijkcijfers

 

 

de vraag
Project Praktijkcijfers 2 was een milieuproject van de ministeries van LNV en VROM en LTO Nederland. 400 boeren en tuinders werkten aan het optimaliseren van hun bedrijfsvoering, met als doel: het halen van de mestnormen. Schepers Adviseurs vroeg aan Pauline Smabers om de communicatie van dit project te doen.

de aanpak
Schepers Adviseurs ontwikkelde, in samenwerking met het totale projectteam, het communicatieplan. Twee keer per jaar werd de vervolgstrategie in een teamtweedaagse gedetailleerd uitgewerkt. Pauline Smabers gaf vervolgens invulling aan alle communicatie-uitingen. Zij organiseerde diverse evenementen, onder andere de onthulling van de eerste deelnemersborden, een conferentie over de resultaten en het slotevenement 'Verder kijken' in de Grote Kerk in Naarden. Daarnaast maakte zij onder meer 12 nieuwsbrieven, het jaarverslag, de website, een reeks resultatenboekjes en het afscheidsboekje 'Wandelen met Praktijkcijfers'.

het resultaat
Project Praktijkcijfers heeft zich op de kaart gezet als een project met een geheel eigen, onconventionele stijl van communiceren. Het project kwam elke keer goed in de media. Mede hierdoor is Praktijkcijfers een 'spin in het web' geworden in de mestdiscussie. De resultaten van het project zijn bij alle doelgroepen op een toegankelijke manier bekend gemaakt.