2003

 

verbeteren
Saldo in Zicht voor de GIBO Groep.

 

de vraag
De GIBO Groep is een accountants- en adviesorganisatie, met zo'n 18.000 klanten in heel Nederland. Voor agrarische ondernemers heeft de GIBO Groep Saldo in Zicht ontwikkeld: een product waarmee boeren hun bedrijfsresultaat uit het accountantsrapport kunnen vergelijken met collega-boeren. De GIBO Groep wilde Saldo in Zicht verbeteren. Het product moest eenvoudiger en helderder, en het moest de boer nóg meer prikkelen om zijn bedrijfsvoering te verbeteren.

de aanpak
Pioen communicatie heeft eerst het proces geanalyseerd: welke informatie wordt op welk moment verstuurd, en sluit dat aan bij de behoefte van de klant? Vervolgens is in nauwe samenwerking met de GIBO Groep een nieuw proces vastgesteld. De klant ontvangt voorafgaand aan het accountantsrapport een simpel A4-tje met de eerste resultaten. Daarna kan hij besluiten om de resultaten in detail te bespreken met een cliëntadviseur van de GIBO Groep. Pioen communicatie ontwikkelde vervolgens samen met ontwerpbureau Osage het nieuwe document.

het resultaat
Een A4-tje waarop de boer in één oogopslag kan zien hoe hij ervoor staat en wat hij kan verbeteren. Plus een heldere nadere uitwerking van de cijfers, waarmee zowel de boer als de cliëntadviseur goed uit de voeten kan. De GIBO Groep heeft hiermee een vernieuwend en concurrerend product in handen, dat optimaal invulling geeft aan de GIBO-slogan 'Als je bedrijf je leven is'.

link
www.boereninzicht.nl

partners
Vormgeving - Osage communicatie en ontwerp